Tre av dem :)

onsdag, mars 29, 2006

Legekontroll


I dag var vi tilbake på gamle trakter... Tilbake på Nyfødt Intensiven på Tønsberg sykehus. Rart å komme på besøk. Sykepleier Elisabeth veide ( litt jug. Jeg veide... ) og målte de to små. Ada er stor spiseren i familien (på god annen plass ligger pappa Thomas). Vekten viste i dag 3605 gram. Hun har lagt på seg 180 gram på fem dager... Ikke værst, kanskje litt for mye, men siden hun bare spiser morsmelkerstatning uten noen pre-semp (er tillegg veldig små barn får) er det veldig bra. Det betyr ingen "Grethe Rode-kur" enda.
Ida har lagt på seg 100 gram på fem dager, ny vekt er 2365 gram. Ikke værst det heller. Det er heller mere normalt. Ho er også tatt av pre-semp og får pasturisert morsmelk. Begge jentene får jern tilleg og biovit og går fortsatt på antibiotika. Biola (sur melk ... ÆSJ æsj og atter æsj) får de til alle måltider. Så vi måtte gå til stor innkjøp av engangs sprøyter... ca. 30 sprøyter hver dag trekkes opp. Dette for at det skal bli riktige mål.
I dag er det tatt nye hals og nese prøver av de. Det er for å se om bakterien "GBS" er borte. Det er den samme jeg har i morsmelka. Ny prøve av meg er også avgitt. TRE negative prøver vil legen ha før jeg få prøve å amme. Kjedelig, men så langt har det gått någelunde bra å pumpe ved siden av. Det er tiden som ikke strekker til. Nå hyler Ada her i stus. Dete r mate tid igjen :)

4 Comments:

  • Er så glad for at ting ser lysere ut for dere!!! Herlige små....vell - det hjelper fælt, men allikevel ;)
    Mange klemmer fra Nina & co.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 29 mars, 2006  

  • Så nydelig bilde... Ja, det er mye ekstra styr med så små. Ikke bare skal en huske å trekke opp i alle sprøytene, men en skal også huske å gi dem det! Syntes jeg var en utfordring akkurat det :o)

    Håper du får lov til å amme snart, da.

    Silver (fortsatt stor fan av dere)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 30 mars, 2006  

  • Sikkert rart å være tilbake på avdelingen. Synes dere er noen fantastiske foreldre for barna deres, de er heldige som har dere. Jeg har vært på graven til Felix i dag og la igjen en hvit rose, føler at jeg "kjenner" ham litt gjennom dere og håper ikke at det gjør noe at jeg gjorde det. Jeg har fulgt dere hele tiden og tenker mye på dere.

    Klem fra en annen mamma med tre på jorden og en i himmelen.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 30 mars, 2006  

  • Ja det var virkelig et nydelig bilde. Så pen Ada er! Hun er super flink til å ta til seg næring. Hun har tatt igjen vekten til minste jenta vår ved 3mnd alder. Hun var vel 2 kg ved fødsel og veide 3,5 ved 3mnd! Synes Ida også klatrer bra på vekt-kurven. Ha en in dag. Hilsen fra fam Bergersen :-)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 30 mars, 2006  



<< Home