Tre av dem :)

onsdag, februar 28, 2007

Middag

Hei alle sammen. Etter noe tenking og funderinger spør jeg dere om hjelp. Siden jeg skal være hjemme lenge og lage middager lenge............ Trenger vi/jeg hjelp til forslag. Kjedelig å bare gå i ring på mat fronten. Så send meg noen middagsforslag. Ikke for avangserte da jeg må løpe mye til å fra (liker ting som lager seg selv i ovnen) eller enkle og morsome retter. Emil må kunne spise det. Og ting som jeg kan oppbevare litt så jeg slipper ut å handle hver dag, men alt av forslag blir jeg glad for.

Så hjelper dere alle en matlei husmor inn på nye spor *smile*

8 Comments:

  • Anita spesial (ris, kjøttdeig, bernaise og gjerne sopp etc. i ildfast form i ovnen)
    Måtte bare komme med ett forslag....:)

    By Blogger TanteMilla, at onsdag, 28 februar, 2007  

  • Pasta - mais - bacon - kylling i skåler som man kan forsyne seg selv. Morsomt for de små.

    Fajitas er også suksess.

    Ellers har jeg kjøpt en bok som heter 365 middager på en halv time

    Om boken
    Boka inneholder 365 middager som baserer seg på ingredienser som kan kjøpes overalt, og som kan lages på en halv time eller mindre. Kan kjøpes i nettbutikken til www.Ark.no Kr. 262.00.

    Vi handler bare 1 gang pr. uke. Setter opp middager for hver dag og handler fredager. Funker bra.

    Hilsen fast leser.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 01 mars, 2007  

  • grønnsaksblanding, potetmos og pølser blandes i ildfast form og ost has over.

    makaroni, ngulrot, purre, hvit saus (bruk vannet etter grønnsakene) og pølser blandes sammen i ildfast form. Strø over ost eller bare LITT muskat.

    By Anonymous Anonym, at fredag, 02 mars, 2007  

  • Enkelt og godt:
    kjøp en pakke pitabrød, ost, skinke, mais, tomat, pølse, kjøttdeig eller hva du måtte ønske. Legg de ingrediensene du vil ha på pitabrødet og stek det noen minutter i ovnen. Alle kan legge på det de selv liker. En veldig lettvint og barnevennlig "miniPizza".
    Hilsen enda en fast leser:o)

    By Anonymous Anonym, at mandag, 05 mars, 2007  

  • Heisann Beate,
    Du husker kanskje ikke meg men jeg husker deg og jentene dine. Jeg heter Anne Lovise og min lille datter heter Sandra Marie. Hun er nå blitt 1 år gammel (6/3) 68,5 cm og 7820 gram.

    Vi var nemlig på nyfødtintensiven fra 6/3 til 12/3-2006 og da ble vi litt kjent med dere (det var også et annet tvillingpar der og moren het Marte tror jeg, også manglet de navn til den ene tvillingen).Har lurt en stund på hvordan det sto til med dere og kom tilfeldigvis inn på denne siden. Godt og se at det går bra med dere alle :-)

    Forøvrig er jeg fremdeles uten jobb og sliter med det samme som deg: MIDDAGS FORSLAG, er så innmari lei TORO poser...


    Hilsen,
    Anne Lovise og Sandra Marie i Sandefjord

    By Blogger 2 små prinsesser, at torsdag, 08 mars, 2007  

  • Hallo Beate

    Her er en liten hilsen fra Nøtterøy, og Marthe. Alt for lenge siden sist. leste kommentarene og tenkte på Anne Lovise.. Kjære vene for en tid.
    Håper vi kan sees snart.

    Marthe og Filip og line

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 13 mars, 2007  

  • 28 februar...ehhhh...lenge siden.. står du med middagen enda???*S*

    Ellers alt bra der hjemme? Camilla passer godt på Monty vet jeg, og Silje også, moro om henne får være med på insimineringen med ham da.. Hadde vært moror! Skjer nå en av dagene.. Og deres tobente små, alle har det topp eller?

    Du får ta en skikkelig forrikål middag denne uke(OBS: NÅ ER VI I MARAS BEATE!)Det er jo så nydelig... deilig..namm...namm.. Bare si klokka så kommer vi, masse kål, glad i kål..hew he

    Ha en god dag da dere alle sammen!!!
    Masse klemmer fra oss i Svarstad ;)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 22 mars, 2007  

  • Andebryst:

    Skjær strimler i fettet på andebrystet ala som på ei ribbe. Stek anda på medium varme i panne til anda er nesten ferdig. Legg anda så i alu. folie og la den "steke seg ferdig der" da blir den ekstra saftig:)
    Kok så litt for mange poteter eller kjøp ferdigpoteter på glass. Stek så potetene i panna i mye smør og putt en pose bernaise og litt melk i panna sammen med potetene(mix det rund til det ser sånn passe ut).Ha så litt ost på potetene for å få litt sånn fløtepoteter look. Kok også noen grønnsaker hvis du liker sånt.
    Smakeligt måltid!!!

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 28 mars, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home