Tre av dem :)

søndag, mai 13, 2007

Sykehustur

Avlstnings helg skal være slappe avhelg :) kose med Emil og Ada og sove "normalt". Den gang ei. Ida feber og utilpass begynte tidlig i uka. Til lege på torsdag. Koselig lege vi har *smil*. Litt forhøyet Crp. (44) Mulig virus infeksjon eller begynelse på bakterie infeksjon ... Ida har/hadde ørebetennelse. Fint oppstart med antibiotika. Så langt så fint.
Fredag begynte med forsovning (hvordan vi klarer det med tre små barn skal nok fortelles med store bokstaver: DE SOVER IKKE PÅ NATTA. Mamma og Tara datt inn døra. Tok Tara med meg til butikken og på apoteket for å hente antibiotikane og for å hente andre medisiner Ida får på. Trengte å fylle opp lageret. Hjem å spise frokost/lunsj. Så var der pakking til Avlastningen i helgen, for dette måtte jeg gjøre før møte klokken 13:00. Stresse ned der for å finne parkerings plass. Yes møtet var ikke begynt (ehhh de kan ikke begyne uten hovedpersonen, som er Ida). Ida var med og lå på armen min hele tiden. Var ikke i form til noen sprell. Ada fikk i siste liten pass av mamma. Alt går.. En liten tur på posten og så ut på Avlastningen. Leverte Ida og gav alle nye instruksjoner. Tilbake i bilen var det henting av Emil. Så fornøyd når han blir hentet, men er sliten og det merkes på fredags ettermiddag. Alle barn er det etter en uke i barnehagen.

Lørdag fikk fint , men handling. Fisker, planter og mere sand til akvariet (kommer bilde når vannet er klart igjen). Gardiner til Emils soverom Med Lynet Mcqueen... Og nye stue gardiner til meg/oss. Så vi holder på å ommøblere stua. Må lage leke plass til barna. Spise stua er stemt ut av huset. Hulk og jippi. Trist, jeg er veldig fornøyd med den. Jippi for da kan den bli brukt til noe annet en oppsamlig for rent tøy.
Ida hoster opp sonden på kvelden så M. kjørte Ida hjem til oss. Så jeg la den ned igjen. Vasket vinduer og ryddet rundt omkring. Det tar så lang tid før jeg blir ferdig når jeg først begynner. Det skorter (?) på tid og alle tingene jeg rydder vekk må ha et nytt sted å ligge. Eller de må kastes. Og det tar tid å få kjørt ting på dynga.

Søndagen ringte M. Ida surklet mere og kastet opp gult slim. Ikke bra. Telefon til sykehuset. Inn til sjekk. Kom kloken 12:00 og dro klokken 17:00. Moro. NOT. Crp oppe i 55. Ida fikk med seg forstøver apparat hjem. og øking av antibiotikaen og små, hyppige måltider. De legene må elske å si det til oss. Ida kaster opp og vi skal gi flere måltider. Som om vi ikke mater henne ofte nok?????? SÅ nå er jeg ansatt som matemamma. 50 ml 07:00, 09:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00 19:00 og ekstra på natta. For ho får ikke i seg nok mat. Moro. NOT.

Nå må jeg løpe å legge meg. Ida endelig sovnet. Sover på vårt rom og våkner av minste lille lyd, ikke for å nevne hvor lite glad i lys ho er. Og jeg ELSKER å lese på senga. Så jeg ligger oppe i hjørnet mitt å leser med lommelykta fra mobilen. Ønsker alle andre en bedre natt enn meg...

Leser gjennom å ser at jeg har glemt hundre detaljer over hva vi gjorde i helga. Men nå venter senga!!!

2 Comments:

  • finnes en sånn leselampe du kan feste på boken. på claes olson eller liknende....

    By Anonymous Anonym, at mandag, 14 mai, 2007  

  • Hei!
    Jeg er imponert at du i det hele tatt orker/klarer å lese på sengen. Jeg har hatt en bok på nattbordet siden i høst, har kanskje kommet til side 80? Jeg sovner så fort jeg har lest en side... Men jeg skjønner også at det er deilig med litt avkobling.
    Håper avlastningen deres fungerer bra ellers da.
    Jeg må bare si at jeg synes Ida er så utrolig søt. Jeg er litt svak for barn med briller...

    Hos oss går det bra. Alltid liv og røre. Jeg har begynnt å "blogge" litt på tvilling.no. Dere får sjekke når dere har tid.

    Ønsker dere den fin 17-mai.

    hilsen fra fam Bergersen

    By Anonymous Anonym, at mandag, 14 mai, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home