Tre av dem :)

fredag, oktober 27, 2006

Ida med briller

Ida bruker nå brillene sine hele dagen. Jeg tar de av hvis ho sovner, men ikke alltid. Derfor ble det bilde av en sovende Ida, med briller på. Hatt "hjemmelekse" av fysioterapauten. Jeg skal observere hvordan Ida ligger når ho sover, så her får dere et lite utvalg. Ser jo utsom ho alltid ligger å sover, men jeg kan garantere at ho ikke gjør det.
Etter strenge tiltak fra meg, får ho ikke lov til å sov etter 18-19 (pleide å ta en liten lur da). Kveldsmaten gies klokken 2130 og i seng etter dette. Så fire kvelder/netter har ho sovnet 15-20 min etter legging. OG SOVET til klokken 7-8. (De nettene ho ikke har våknet av anfall) JIPPPI!! Tilbake i litt rytmer igjen. Ikke lett å holde på disse når man er sliten og bare vil ha litt alenetid/stilletid oppe i hodet.

Ada leger seg klokken 1900. Og sover natten gjennom. Det er værre med daghvilen. Ho flytter på den og tuller med måltidene. Derfor er hennes rutiner også blitt stramet inn på.

Kreftene til Emil blir brukt opp de også, han har begynt å sove 30-45 min i barnehagen. Så alles krefter blit tæret på for tiden.

Krysser fingrene for et avlastningehjem/familie sier seg villig til å passe lille sjarmtrollet mitt. (noen som sier seg villig?)

Merker at høsten tar på kreftene. Været og mørket gjør sitt til at ting går litt saktere, men vi er glad i hverandre, så vi jobber oss opp denne bølgedalen også. Med masse støtte fra familie og venner *TAKKER*

2 Comments:

  • hei.
    syntes ida er super fin med briller:) sååå søt...men hva har ho spist?(ikke kake vel) når det er sagt hvet jeg at ida liker napolions kake:) veeldig godt.
    ada er et lite sjarmtroll..ler av det meste...finner seg i det meste...men ikke like glad i kake som ida...litt sær i matveien..men hun må jo få lov å være sær på noe syntes jeg.

    klem

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 31 oktober, 2006  

  • Har ikke fått sett disse brille-tingene før nå, fordi jeg "glemte-av" bloggen deres en tid.

    Men kansje bedre sent enn aldri :-)

    Leste på et tidligere innlegg at hun hadde +7, og altså er langsynt. For meg høres +7 ut som ganske mye, men veit egentlig ikke noe om barn i den alderen.

    Selv fikk jeg mine første briller i en alder av 8 måneder og har brukt dem siden (med tilnærmet samme styrke).

    Om det nå skulle vise seg at jenta ders har noe trøbbel med synet som hun ikke blir kvitt (noe jeg ikke håper), så vil jeg anbefale dere å kontakte assistanse som er en forening for foreldre til barn som ser dårlig. Og husk det er ikke verdensundergang om jenta har trøbbel med synet en kan fremdeles «bli noe» :-)

    Ellers håper jeg ting går bra :-)

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 21 november, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home