Tre av dem :)

lørdag, november 18, 2006

Siste gjøremål før vinteren

Trodde ikke jeg kom til å klippe plene langt uti november, men i foregårs var gresset så høyt. Solen skinte og det var vind i lufta. Så stilte gressklipperen litt høyt og gikk i gang. Moro var det ikke. Litt vått i bunn. Men det gikk overraskende bra. Ada lekte i lekegrinda. Ida sov. Med callingen høyt på i lomma, gikk det i raser fart over plenen. 20 minutter, vi har ikke stor plen, seinere var jeg ferdig.

Tidlig mørkt blir det nå om vinteren. Emil og jeg gikk tur med en haug med reflekser, Stor respekt for biler den gutten der. Han hopper ut i grøfte så fort det kommer en bil. Hvis han ikke er for bestemt at posten skal inn, eller søppla skal kastes. Da er gutten målbevisst, bestemte skritt nedover vegen.
Vi lekte masse med skyggene våre. Moro å leke litt igjen. Det blir ikke til at vi er ute etter at mørket kommer. "Mørten" har vært skummel siden den kom. Da blir det natta. Når natta kommer skal vi legge oss. Ikke like greit å forklare at klokken 1630 er LITT tidlig.....

Nå er Emil og Ada i seng. Ida skal snart sove, ellers blir ho lagt på fanget til Thomas. Muligens et bad for min del. Thomas har brukt blåse bortdagen til å skru Golf. Så å er den ferdig foran, nå gjenstår bremser og noe mere greier bak. Håper den går uti Januar. Når Thoasm kjører på skolen, sitter jeg hjemme uten bil. Kjedelig. Hatt snill familie, får låne bil (og barnevakt) hvis behov for det. Men gleder oss til to biler, så vi slipper å være avhengig av andre hele tiden.

Begynt litt på julegaver. Satt opp liste og kjøpt noen. Noen er enkle og andre er vanskeligere. Mamma er veldig vansklig. Ho ønsker seg "snille barn" :) Tenker på dere

Natta.. Kanskje jeg hopper rett til sengs. Ble trøtt og daff av å taste her.

1 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home