Tre av dem :)

lørdag, januar 28, 2006

Flaggdag

På sykehus flagger dem for mye rart. Koselig er det når det er barna våre det blir flagget for. Ida fikk flagg på kuvøsen sin i dag.. For oss"normale" folk høres det rart ut at det blir flagger når man runder 1 kg (1000 gram), men så er ikke vi "normale" så avhengig av alle de gramene vi kan få. For Ida er dette en betydelig stor dag. Ta nå to pakker smør (som veier 500 gram hver) og tenk selv at dette er vekten til min minste datter.. Ikke store knøttet... men så deilig at ho endelig vippet over streken. Felix og Ada er vippet over 1,5 kg. Ingen dårlig bragd det heller. De får litt mere "fett" på kroppen. De har ikke så gjennomsiktig hud som når de var nyfødt.

Felix har begynt å kjede seg i kuvøsa. Da må nye hobbyer finnes opp. Så hvorfor ikke flytte rundt på seg selv? Se verden fra forskjellige vinkler? Sykepleierne legger han så fint på plass i redet sitt, så kryper han bare under dette og legger seg litt på tvers. Gang på gang. Helt til de tok bort redet og lot han styre selv. Da ligger han så fint når han får ordnet seg som han vil. Nede i en krok i kuvøsa. Bra han sier i fra om hvordan han vil ha det. Ida foretrekker en side, ikke lite sta ho heller!! Papparatzien Thomas har tatt bilder.

Jeg skal bort over i morgen og gleder meg til å se de små igjen. Blir tussete å gå her hjemme uten å se de hver dag. Kan skylde på feberen , vært høy til tider.
Vært hos Mormor og Bestefar å spist middag i dag. Før jeg fikk besøk av Linda på kvelden. Thomas tok seg en tur opp til mannen til Linda, Ørnulf.. Der var det poker på gang.. Så han sitter nok å... prater gutteprat (unnskyld, mannfolk prat *Smiler*), taper penger (hele 50 kroner) og koser seg. Sånt får vi ikke mye tid til etterhvert...
Hver dag ungene vokser så er det nærmere hjem reise. Gleder oss noe enormt masse.

2 Comments:

  • Gleder meg med dere for alle positive ting som skjer! Og Felix ser jo ut til å ha en god del hår - stilig. Dere får kose dere med Emil og samle krefter til de små kommer hjem. Fortsatt lykke til!

    Hilsen Silver

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 28 januar, 2006  

  • Jeg følger spent med på disse sidene, og jeg er så glad hver gang jeg ser et nytt innlegg uten at noe er galt. Lykke til med alle deres 4 små.

    Måtte de vokse kjempefort og klare brasene.

    Helen

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 28 januar, 2006  



<< Home