Tre av dem :)

søndag, januar 29, 2006

Første kosen og flyttedag

I dag var en stor dag for Storebror og Mormor. Mormor og jeg dro bortover for å gi barna kroppskontakt (noe jeg har savnet). Ada og mormor fikk møte hverandre uten plexiglass. Tror det var en fin opplevelse for begge to. Mormor gav uttrykk for det muntlig og Ada gav respons ved å sove godt på Mormors bryst.

Ida sov ikke like godt på brystet mitt. Ho VIL ligge på venstre siden av hodet og bare stesser og kaver seg opp hvis ikke. Men litt avlastning ble det da. Fikk mat i hevert mens ho var ute av kuvøsen.

Når jeg kom inn på avdelingen i dag fikk jeg to store overraselser.
Nr 1.Felix ligger ikke i kuvøse mere. Etter å ha kravlet rundt i kuvøsen i går kveld og holdet på i hele natt. Noe som resulterte i høy puls (190-215) og sliten pust, bestemte personalet seg på morra å prøve "seng" som de kaller det. Jeg kaller det plast balje. Det er de gjennomsiktige sengene på høyt stativ som blir trillet rundt på Barsel/nyfødt. Han stor trivdes oppi der. Pulsen roet seg (150-160 til det normale) og han bruker ikke opp kreftene på å flytte kroppen rundt. Som en liten prins lå han å koste seg. MED body..... Tenk han brukte klær for første gang.
Nr 2. Ada var også flyttet over i "seng" og hadde klær på. Hun også for første gang. Siden de begge hadde minimalt med oksygen i kuvøsen har de en trakt som det siver minimalt med oksygen ut av.

Gjett hvem som måtte ut på gangen å ringe pappaen med en gang. Derfor ble det tatt bilder i dag også. Thomas haddde nemlig tenkt seg til akebakken med Emil og skulle ta bilder av det. De kom oppom og Storebror var veldig betenkt når han kom inn. Så fikk han komme helt bort til bebiene og ta på de.. Lurte på greiene som var teipet fast, men ved kosing viser han største forsiktighet (til å være snart to år). Får sende en stor takk til Tante Milla som har lært han å håndtere en baby dokke.
En dokke er blitt innkjøpt her hjemme også. Greit at han får en egen baby ( Vi kaller det konsekvent babydokke) å holde på med når vi har en baby på fanget. Natta.................

4 Comments:

  • Dere er så utrolig flinke! Sitter her meg nesten litt tårer i øya.. nydelige små barn, og jeg syns dere er tøffe.

    Gleder meg til å hilse på de tre små.. uansett hvor mange smørpakker de blir så er de jo små. :)

    Klem, Monica

    Og Knut hilsser. :D

    By Anonymous Anonym, at søndag, 29 januar, 2006  

  • Hei.
    Det er så utolig morro og se at det går så bra. Bare små fremganger e så store, helt fantastisk. Koselig med bilder.
    Gleder meg til å se dem igjen.
    Hvordan Tar Emil det? Han fårstår vel ikke så mye. De er så nydelige alle 4. Klem fra yvonne

    By Anonymous Anonym, at søndag, 29 januar, 2006  

  • Gratulerer med tre søte små! Kjenner dere ikke, men har fulgt med på siden en stund! Ønsker dere alt godt, og lykke lykke til!

    Marlene
    Ps: hvordan går det med Anders og Theresa? Siden ligger visst nede...

    By Anonymous Anonym, at tirsdag, 31 januar, 2006  

  • Til deg som spurte om Anders og Theresa.de finnes ikke.hele siden var en bløff,og det var aldri noen trillinger.syke mennesker.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, 01 februar, 2006  



<< Home