Tre av dem :)

fredag, februar 03, 2006

Felix og Ada Ida og tante Milla Klesvask Poker Barn

Selv om de nok kommer til å bli lei av hverandre...var det første kroppskontakt møte mellom Felix og Ada i dag (siden de var i magen). De lå samtidig ute på brystet mitt. Hele møtet ble vellykket. De sov seg godt gjennom hele greiene. Den som syns ting var moro det var mammaen. LITT rart å vite at "detta må du bli vant til, mamma. En på hver arm". Det blir nok enklere etter hvert. Synd det ikke ble tatt noe bilde, men tante Milla var opptatt med å holde Ida for første gang. Tante syns Ida var tung til å veie 1180 gram, men liten var ho. (tror det ble riktig, du får rette på meg :)

Ellers prøver jeg å vaske klær og ordne litt i klesskapet til alle (ja , ikke Emil og Thomas sitt. Det har svigermor ordnet mega bra). Stadig ting som dukker opp som er greit får seg en tur i vaskmaskinen. Hei der var en ferdig.. Vent litt må henges opp, før neste skal i gang .

Thomas har rømt huset i dag. Han spiller poker med en guttegjeng hos Ørnulf. Innbydelsen var som følger : De seriøst tar med brus, de useriøse tar med øl... Thomas kjører bil så han fikk "bare" med seg brus. Satt å trippet fra 1800 til 1830 da han "fikk lov" til å reise. (Oppmøtet var 1900, så han hadde god tid) Rart mannfolk gjør alt man ber dem om når de skal få "guttetid" utenfor huset... Hhmm noe å tenke over. Kanskje det skal utnyttes litt mere neste gang ??!?

Jens og Anita sin unge lar vente på seg. (de har termin i dag) De kommer muligens en tur i morgen. De kjeder seg veldig der de går å venter...venter...venter... Husker jeg gikk 10 dager over termin datoen med Emil... Ikke gøy å vente, så jeg føler med dem.

Naboene Anja og Herbjørn har kommet hjem med sin baby. Navnet er ikke helt bestemt enda. Gratulerer med ei fin jente. Emil syns det er mye babyer rundt han nå, men moro med lekene. At jenta skulle sove var bare tull. Ville bort å se ordentlig på ho. Fram til han ble hus varm gikk det bra. Fikk leke med en ball.

2 Comments:

  • Nå skal jeg få dette med navn riktig, så jeg ikke får kjeft igjen :)
    Dette synes Tante Milla; når Ida lå inni kuvøsa så hun veldig liten og skjør ut...nå vet tante bedre. Ida har muskler! Og hun er sta, og vet hva hun vil, og har masse personlighet..:)
    Og det var kjempegøy å holde henne for første gang..eneste er at man er inne i varmt og mørkt rom, så man blir litt søvnig..bortsett fra at Beate pratet som en foss da:)
    Tror jeg trenger eget innlegg her snart...dette blir langt..
    Var også spennende å se søskenkjærligheten til Ada og Felix og litt frustrasjonen fra mor som forsto litt hva det vil si å holde to barn mens man leter etter mobil og slår av alarm som sier at nå er det på tide å pumpe litt....ler...

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 04 februar, 2006  

  • *Smiler og ler for meg selv*

    By Blogger J.Beate, at lørdag, 04 februar, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home