Tre av dem :)

onsdag, juli 05, 2006

Casa kaos på ferie :)

Før vi fikk sukket for oss dro vi på ferie. Alle fem. Inn i stasjonsvogna, med ski boks på taket og combi campen på slep. Selv med masse ekstra ting fylte vi ikke opp skiboksen. Her er familien som pakker lite. (Skal sies at det var vaskemuligheter på første stopp av turen).
Jens, Anita og lille David var sporty å inviterte oss noen dager. Med nydelig vær fikk vi noe varme og solrike dager i Sarpsborg. Før turen tidlig på lørdagen gikk inn i sverige. Jada, for på camping skulle vi. Thomas sin farmor har campingvogn og ferierer på svenskekysten. En oldemor som er rundet 77 år tok i mot oss. Hele lørdagen løp Emil rundt å koset seg. Bademuligheter og krabbefiske. Sykkelen hans ble flittig brukt. Sandkasse hadde han rett utenfor combi campen.
Hunden til Oldemor var også med. Lord fikk stadig vekk beskjed om å legge seg andre steder enn der han lå. Emil måtte sjefe litt. Utrolig snill hund, fant seg i det meste.
Tante Busen (søsteren til T) kom også på en telt overnatting med onkel Kent. Emil ville stadig bort å hoppe i teltet dems.
Med hele gjengen på plass og mange hender til å holde jentene fikk vi en solrik og minnesrik ferie. Seks dager utenfor husets fire vegger hjalp på energirn. Søvnen var det litt mindre med. Kveldene ble forbeholdt de voksene. Med kortspill og samtaler utover i natte timene.

Så er Emil begynt noen timer hver dag i barnehagen. Innkjøring perioden er i gang. Avlastningen tar ikke ferie så noen timer i går hjalp etter sein hjemkomst mandagskveld.

En annen ting som må nevnes er at mamma fant forlovelses ringen min. Den tok jeg av når jeg ble gravid, litt hoven innimellom og panikk for å ikke få den av.... Så jeg viste at jeg hadde den her hjemme, men har ikike kunne finne den noe sted. Støvsuger poser har blitt endevent, men ingen ring. Så skulle mamma lese noen bøker jeg har lånt av ho. Inni mellom i posen må ringen ha ligget trygt og godt. Flaks at den ikke ble kastet.... Så den er trygt tilbake der den hører hjemme.. på fingeren min....

1 Comments:

  • Hallo

    Kjære vene... Det må jeg si.Bare tanken på det........
    Jeg skjønner at tid utenfor hjemmet var deilig, og deilig med litt ekstra hender. - og dere sove kan vi gjøre " i mårra " som William sier.
    Kos dere i varmen. Spis masse is!

    Marthe og alle de andre på Teie

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 06 juli, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home