Tre av dem :)

torsdag, mai 04, 2006

Trim for voksne

i går fikk jeg tatt meg en sykkeltur.. for første gang på evigheter. Mamma var sporty (ho sykler masse og er i bedre form enn meg), ho foreslo en sykkeltur opp til min søster (30 min++) trodde nok ikke at jeg kom til å si ja.. Men trenger trimmen... Så en kveldstur ble det. Deilig... helt til jeg skulle stå opp i morres.. Auu litt vondt i legger og lår. Det ble bedre så for kroppen kom i gang.

Helsestasjons tur har vi rekk på dagen i dag.. 3220 gram på Ida. er nå blitt 48 cm lang. Ada leder fortsatt 4720 og er 55 cm lang. To gode runde tuller er de rekt å bli.
Prøver ut nye flasrer på Ada. Avent. Det går ned på høykant. Skal prøve på Ida etter hvert. Greit at de bruker samme flaske. Vi har Avent etter Emil og så fikk vi en kjempe pakke fra Middelfart. Med flaske varmer, smokker og flasker. Hitttil har vi prøvd ut litt forskjellige flasker på Ida. Tar ikke den enn bedre enn nden andre. Så vi (les: jeg) har bestemt at de får ha en type flasker. Blir gall av noen flaskesmokker passer bare til enkelte flasker. Hvis det er noen tips på flasker som fortidligfødte tar bedre enn andre, er vi fortsatt glade for råd og tips. Har ikke gitt opp håpet om en bedre matesitvasjon med Ida. Sliter mye for å få i ho nok mat. Derfor vekt kontroll om 14 dager igjen.

Thomas har fått trimmet kroppen i dag (les: det trengs!! (husk kjære at jeg er glad i deg *smile*)) Spilt innebandy. Var sliten. Han hadde prøvd å skrape av litt hud på leggen, men noe må man ofre for kondisen. Deilig for oss begge å bevege kroppen. Når psyken er lav og hjernen jobber på høygir, er det deilig å gå sliten fysisk til sengs.

Ada har flyttet inn på baby rommet. Ho sover seg gjennom hele natten. Ida ligger i vognbag ved siden av senga. Mye lettere og ha henne der en å forstyrre Ada. De lå i samme seng, men Ida vekte ofte Ada på natten. Ida føler seg tryggere (slapper mere av) nede i vognbaggen. Blir fort skremt. Men Emil som farer rundt er ikke alltid hun tar notis av.... Han farer ikke rundt på natte, men tenkte på når de var nede i stua.

En lang gå tur ble det til butikken i dag. Vi pakket oss ut i vognene. Jentene trives så godt å bli vugget i søvn. Men hvilket barn liker ikke det? Ikke det at vi skulle handle så mye, men ut i friske luften og bevege kroppen. Emil fikk en tur innom fjøset før vi lekte i sandkassen med mormor. Etter en halv dag hos dagmammaen (han var med på helsestasjonen, fikk to års kontrollen) og litt løping på gå turen og fjøsbesøk og sandkasse og tannpuss (fikk selvfølgelig kveldsmat) stupte han i seng klokken 1900. Herlige gutten min. Han er så flink og fortjener masse ros.

1 Comments:

  • Ja det er godt å komme seg ut og røre skrotten litt! Jeg må bare si jeg er imponert over dere og måten dere innretter dere på nå,- og jeg har vært på døra en gang, men da var det ingen hjemme. Men jeg skal ringe først ja! Nå er det båtpuss hver dag etter jobb- den er oppe på Slippen fram til onsdag! Kos dere med sola! Hilsen Astri

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 06 mai, 2006  



<< Home