Tre av dem :)

torsdag, november 10, 2005

Jordmor sjekk

Jordmor Tone er på utenlandstur så vi hadde en vikar i dag. Bente sjekket de små og AKTIVE er bare forbokstaven. Hvis de sloss like mye utenfor magen som inni er det ikke sikkert Thomas og jeg trenger et hus, de kommer bare til å rive det alikevel. Fostersekkene de ligger i er veldig fleksible. Og de slår, sparker og dytter til hverandre. Moro å se på. Ikke så moro å kjenne.
Ble stikki i armen for ny blodprøve og jeg veier nå 70.0 kilo. Jordmor vikaren poienterte at jeg ikke får lov til å gjøre noe husarbeid og ikke løpe etter Emil, men være "kose" mamma. Så får Thomas være den "slemme".

Huset står på hodet og jeg klør i fingrene etter å bli ferdig før jeg blir lagt inn, men tiden får vise hvordan det går. Har også rolige aktiviteter som jeg sitter å pusler med her hjemme.

Før vi var hos jordmor var vi på det utsatte besøket hos Katrine (trillinger 5 måneder. Emil,Anton og Celine). De var ikke eneggede så jeg så fint forskjell. Til å være 5 måneder var de små i forhold til hva Emil var, men de var noen ordentil kraftige plugger fordet og spiste med stor appetitt. Fint å ha noen å spørre når de små kommer ut. Trenger gode råd og støtte fra en som har opplevd "kaoset". *smiler*

Oppfordrer alle til å legge igjen en kommentar til meg. Husk jeg har ikke så mye å pusle med *smiler og ler for meg selv* Kontakten med omverdenen blir mindre og energien til å komme seg utafor døra er 2%.

Nå skal vi kjøre å hente Emil hos Kari-Mette. Benyttet anledningen å få kjørt et skrot lass på Kastet. Thomas hadde ikke så lyst i blås bort været, men det måtte gjøres. "Regn, regn og regn

5 Comments:

  • Heisann!

    Er lenge siden jeg eller Monica har skrevet noe her nå..Sliter litt med det hersens nettet hjemme, så da blir det kun jeg som får vært på nett på jobb..

    Bra å høre(lese) at alt står bra til da! Håper vi kan få tatt en tur over etterhvert så dere får ilst på Nitro igjen og vi på dere da selvfølgelig!

    Vi snakkes!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 10 november, 2005  

  • Hei dere !
    En liten hilsen fra meg og mine 3 i Oslo. Det er fint at det går bra med deg og magen. Hvilken uke er du i nå? Mine var ganske rolige i magen og de er rolige nå... Så kanskje du får noen livate krabater? Det er spennende å se om det stemmer med aktiviteten i magen. Jeg husker mine byttet plass et par ganger. Uten at jeg skjønner at de hadde plass til det. Der vi trodde jenta lå, lå det plutselig en gutt. Jenta var et annet sted... Igår var jeg på Strømmen senteret med alle 3, det var utrolig hvor mye oppmerksomhet jeg fikk! Det var ikke lett å shoppe... Ble stoppet av ei som var trillingmamma selv, 3 jenter på 4år. De var født i uke 26, tilsammen veide de under 2kg. Alle 3 var friske og raske nå. Mammaen sa de var store nå og så ikke "premature" ut.

    Dette ble mye skriverier. Jeg har litt "fri" nå fram til kl 16. Barna ligger ute og sover. De sover i 2 - 3 timer etter 12 stellet. Nå skal jeg brette tøy. Jeg ønsker meg en egen bretterske! Det er så kjedelig å brette tøy. Før likte jeg det...

    Har du kontoller hver uke nå? Er det bestemt hvor du skl føde?

    Du får ruge godt videre. Take care!

    Hilsen Lena - mortil4 :-)

    By Anonymous Anonym, at fredag, 11 november, 2005  

  • Hei:) dette går jo riktig så bra...beate er litt opptat med å ruge..så mamma, de er i uke 21+(tror jeg) de ukene bytter vi tall på hver onsdag:) Vi venter i spenning på om trio`n er enneggede eller ikke...og om de har plass nok til og bli i huset sitt en stund til...etterlyser bilder og innformasjon av mage...og de små klærne. veildig fint og høre at alt er i orden:)at du blir litt sliten i skråget er vel ikke så rart...det er jo en S T O R famile du rommer:) klem

    By Anonymous Anonym, at fredag, 11 november, 2005  

  • Til Lena. Alle tre under 2 kg?? Håper mine kommer opp under 2 kg hver. Så vi får de hjem en gang. Hvordan er dags rutinene dine og matingser?
    Brette tøy?? mere enn nok med å få vasket og hengt de opp. Kanskje det er det jeg skal søke på "egen bretterske"?

    Bilde av magen kommer på søndag hvis vi husker på det. Skjer mye på søndagen: Farsdag og bursdagsfeiringen min. Utslitt etter det vi fire :)

    By Blogger J.Beate, at fredag, 11 november, 2005  

  • Hei igjen

    Ja, det er en fordel at småttisene kommer seg over 1kg hver i hvertfall. For hver uke de holder seg i magen jo raskere får dere de med hjem.

    Når det gjelder vasking av tøy, så må dere få dere tørketrommel hvis dere ikke har det! Her går det ca 2 maskiner hverdag. Når dere får besøk bør dere be om hjelp til å brette, ta med tøyet i stua så blir det litt sosialt samtidig.

    Våre rutiner er: Dagen starter kl 8: Vi steller og bytter bleier før hvert måltid. Gi gir kun melk til frokost. Aksel og Emil får flaske mens Tomine ammes. Når jeg er alene med barna på dagtid setter jeg gutta i vippestoler og bygger opp med tepper. Håper de holder flaska snart selv. Så ammer jeg Tomine samtidig. Lunsj kl 12: Brød med leverpostei så melk. Middag kl 16: Middagsglass etc. og melk. Kvelds kl 20: Grøt og melk. Vi skifter til pysj før kveldsmaten. Så er det bare å legge barna etter måltidet. De er veldig greie å legge. Sovner ganske med en gang. Har ikke begynt å synge eller noe for de, sier bare god natt. Tror det er lurt å ikke venne dem til det. Har erfaring fra storesøster at vi måtte synge 3 – 4 sanger.
    Disse rutinene har vi hatt fra de var ca 4 mnd. Vi gikk fort over til å mate hver 4 time. Begynte med grøt fra 4 mnd, middag fra 5 mnd, brød fra ca 7 mnd.

    Ellers sover de en liten halvtime etter frokost, etter lunsjen sover de helt til middag. (Ca. 3 timer. Utrolig deilig). Mellom middag og kvelds sover de ikke.

    Leser at dere lurer på om de er eneggede eller ikke? Det går vel ikke at alle tre er eneggede?! Våre lå i hver sin pose og er 3eggede. Vet det går at to er eneggede og en er for seg. Har hørt at et egg kun kan dele seg i to og ikke i tre. Mulig det er feil??

    Nå er det er bebis som ”roper”. Det er sikkert en bleie som må skiftes.

    Ha en fin helg – grattis med dagen som kommer.
    :-)

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 12 november, 2005  



<< Home