Tre av dem :)

fredag, november 04, 2005

Teit blogg

Bare kjeft dere. I går ville ikke bloggen ha noe innlegg fra meg. Jeg fikk ikke logget på, så det så. Her kommer i allefall oppdatering: Var hos legen i går og han konstaterte at jeg ikke behøver å legges inn enda. Livmoråpningen er uforandret og det er mega bra. Barna vokser som de skulle ha vært alene, og det merkes av meg. De veier mellom 280-325 gram og er 22,5-25 cm lange. De ligger fint i hver sin fostersekk og sparker på hverandre. Når de er på tv ser man hvor aktive de er. Aldri i ro...
Baby nr.1 har snudd seg og ligger med hodet en cm fra urinblæra mi. Merker det godt når den setter i gang å sparker seg nedover. Ikek rart i wc besøk er nødvendig. Thomas, jeg og legen er sikkere på at nr1 er en gutt. De ultralyd bildene juger ikke på denne ungen.
Baby nr.3 har også snudd på seg så hodet å armer kommer i synelige "bulker" på høyre siden av magen. Nr2 og 3 er ikke festet så godt på skjermen enda. Som egen sa... Kan være en jente blandt de.. Thomas tror IKKE det.. Så nå er det fortsatt åpent på navne fronten igjen. Sukk. Hadde vært greit med en jente blandt alle de guttene, men det viktigste er at de er friske. Så de får holde seg der inne en god stund til.

Selv om sjokket er sunket inn med tre er det fortsatt veldig uvirkerlig. Skjer dette oss?? Vi får ikke noe kjedelig familie liv fram over i allefall. Emil er så liten at han ikke skjønner hvorfor ikke man kan trykke litt på mammas mage "-den er jo så stor".

Senga til Emil ligger på stuegulvet i deler. Vi har prioritert baderoms innredningen først. Satt opp underskapene og fått silikonert fast vasken. Så i morgen er nok speilet og overskapene oppe. Da er det bare vasking å innflyttningen igjen. Spurte Thomas hvilken siden han ville ha. Men som gutter flest hadde han ingen mening om dette. Han har på en måte hatt høyre side, men hvis vi bytet var det ikke farlig for han å bruke min deodorant og tannbørste 14 dager tid, til han merket sidebytt. Konkluderte med at han får høyreside.. Det var ikke det med deodoranten som gjorde utslaget... Tannbørsten min..-Nei den er BARE min.

Data bordet er på plass under trappa så nå er det stor rydding på rommet til Thomas som gjelder. Masse å kaste og flytte opp på loftet. Høst været hjelper ikke til på den lysten, men nå er det bilen EU godkjenning som blir prioriter. Så mye som skal ordnes på kort tid. Glad for hver dag jeg får hjemme og kan ordne med "husmor" tingen mine.

Torill(svigermor) var på overnattingsbesøk onsdag til torsdag. Hadde handle inn tre av hver i størrelse 44. Så smått :) Hjelp :) så søtte :) skal ta bilde å legge inn, men nå er det senga som kaller mest.

6 Comments:

  • Åh - så spennende dette er! Nå går det fort!! Synes jeg da. Er jo noe helt annet å være "der"....

    Be Emil klemme på magen til Thomas i stedet. Ikke stor nok? Spis mer!

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 05 november, 2005  

  • Spennende:) du har helt rett, dette virker uvirkelig....det er spennende,litt skummelt og vanvittig morro...:) men som du sa det blir virkelig en dag....åda....er det kanskje riktig/viktig at vi deler oss litt med deg...til deg. for det kommer deretil og trenge..SMIL:
    klem

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 05 november, 2005  

  • Dette er til tomas...ebbe felix oscar. ebbe felix og ulrik :)
    (bare en disk. vi har)

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 05 november, 2005  

  • Hei! Følger spent med dere hver eneste dag! Nå lurer jeg imidlertid litt på hvilken du uke er i? 19?

    By Blogger Mariann, at lørdag, 05 november, 2005  

  • Hei Ane: Alt for fort går tiden nå. Skal be Emil klemme på magen til Thomas i stede..

    Yvonne: *smile* og klemer tilbake

    Mariann:Jeg rundet uke 20 på onsdag. Gi meg et hint om hvem du er og hvordan du fant oss?? :)

    By Blogger J.Beate, at lørdag, 05 november, 2005  

  • Hei! Jeg er venninne av Paal Christian og Anita. Fant dere gjennom dem. Hint om hvem jeg er kan leses på bloggen min, www.tankesprell.blogspot.com. Dog er det ingen spennende nedtelling der i gården.

    By Blogger Mariann, at søndag, 06 november, 2005  



<< Home