Tre av dem :)

torsdag, november 17, 2005

Lege kontroll



For ente gang hos legen, men like spennende i dag også. Alle tre har det bra. De har nå snudd seg rundt og lager kaos for meg om natta. De er 25-27 cm lange og veier ca 400-450 gram. Pluss alt annet de har av "utstyr" (morkake, fostersekker og litt vann som de svømmer rundt i). Lang tid ble brukt under kammeraet i dag og, men bortsett fra den gutten vi alle er sikre på er han i fortsatt ikke sikker på denne ene jente/gutten. Så vi lever fortsatt i uvisheten.

Jeg er tung og merker at lungene ikke har samme plassen .. Kondisen går nedover..Blir mye stille sitting. Legger ut legens kruseduler for hvordan de ligger i dag, samt bilde av magen.

Jeg spurte legen i dag om detta med eneggede og to- tre eggede. Hvis det er en jente der inne må det være to morkaker. Noe som kan være mulig, men da ligger de veldig nærme hverandre og kan ikke skilles fra hverandre gjennom ultralyd. Ellers er alt mulig. Kroppen er unik og fungerer på rare måter. Legen sier alltid mye rart som jeg husker når mennesker spør. Så hvis noe lures på så send en kommentar.

Jeg får håper å være "lenge" hjemme. I dag er 22 uker+2 dager. Neste uke er det jordmor, men uka etter det igjen skal jeg bli kaldt inn på Tønsberg. Da skal de se meg og jeg dem. Om jeg videre skal gå til kontroller der, er det vi som bestemmer.

Til Ane: Sittet å grublet litt på spm ditt. Konklusjonen er er det er annerledes tungt nå. Magen kom fort og er blitt stor. Hadde den vært litt bredere hadde den vært like stor som med Emil på slutten. Livmor er like stor som ved normal uke 36-37. Plagene kommer til å vare lengere, uviss om hvordan fremtiden blir og navn problemene :) , høsten, hormonforandringene og svigningene gjør nok sit til at ting oppleves veldig annerledes.......... MEN jeg er veldig glad og gleder meg masse masse masse.

7 Comments:

  • Men er det sånn nå som på slutten med Emil? Eller er det allerede mer slitsomt enn det noengang var med han?

    By Anonymous Anonym, at torsdag, 17 november, 2005  

  • hei hei!
    Nå har vi ( Evelyn, Camilla, Silje og Tara) kommet fram til Herrljunga. Kaldt her også! Synes det burde väre en liten prinsesse inni der, som kan vise de rampete guttene hvordan man oppförer seg :)
    Hilser masse alle sammen!

    By Anonymous Anonym, at fredag, 18 november, 2005  

  • en prinsesse/ keiserinne blir det vel da hadde vært gøy, men det viktigste er at alt går bra. jeg var i en butikk og kikket på strømpebukser til de små.....det var så smått at jeg ikke torde kjøpe dem, str 40 tror du det blir passe da? det er jo ikke passe til dukkene til karoline engang:) men de kan vel byttes og kjansen for at de blir så mye større er vel lite sansynelig....men ingen ting forundrer meg når det gjelder dere.Klem til dere alle.

    By Anonymous Anonym, at fredag, 18 november, 2005  

  • En prinssesse er ikke dumt, men viktigst at alt er bra.
    Går ann å kjøpe større klær også da. De kommer til å vokse...

    By Blogger J.Beate, at fredag, 18 november, 2005  

  • Hei Beate!
    Jeg gleder meg hver uke til oppdatering etter kontrollen din.
    Det er flott at ting går bra. Har du lest om hun nye trilling-mammaen på dobbel glede? Hun fødte 29/9 i uke 35,3 på normalt vis!! Ganske imponerende! For meg var det uaktuelt, for trill. 1 lå i seteleie... men jeg ville uansett ha keisersnitt. Har dere snakket om hva det blir for deg?
    Ha en fin helg. Lena :-)

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 19 november, 2005  

  • hei igjen:) ja det går ann og kjøpe større...men...litt gøy med de unormalt små str:)hvor ofte kan man kjøpe slike ting da? dette er nok den ene sjansen jeg har. Lunch til uka igjen? eller kanskje vi skal ta deg med på luftetur om du orker?(en plass med rullestol)må sjekke opp det der:)

    By Anonymous Anonym, at lørdag, 19 november, 2005  

  • Jeg har fått beskjed om keisersnitt uansett. Jeg åpnet med ikke mere enn 9,5 cm og Emil ble tatt med vacumpumpe. Så jeg må under kniven.

    Lunsj til uka høres bra ut. Jeg har en rullestol jeg kan låne hvis det er ønskelig.

    By Blogger J.Beate, at lørdag, 19 november, 2005  



<< Home